MÜZİKSANCAR CANYAZARLAR

KEŞİF: MÜZİĞİMİZİN GİZLİ KAHRAMANI: METE ÖZGENCİL

Söz yazarı, besteci, yazar, ressam, senarist, yönetmen gibi birçok özelliği kendinde yaşatmayı başaran 58 yaşındaki Mete Özgencil, müziğimizin önemli kahramanlarından biridir. Popülerliği sevmiyor olmasından dolayıdır ki birçok kişi tarafından bilinmeyen gizli bir kahramandır da. Popülerlik yerine kendi işini yapmak; sağlam bir şekilde bildiği yolda ilerlemek onun için en doğru seçim olsa gerek. Zaten yaptığı işlerde başarılı olmasının ardında bu seçim yatıyor dense yanlış olmayacaktır.

Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, Pazarlama ve Reklamcılık bölümü mezunu Mete Özgencil, sanat hayatına asıl başlangıcı resimle yaptı. 1993 yılına kadar 4 karma, 8 kişisel olmak üzere toplam 12 resim sergisi açtı.

Özgencil ardından sanat yönetmenliğine başladı ve sinemamız için oldukça önemli sayılan 1992 yapımı “Cazibe Hanımın Gündüz Düşleri” ve 1993 yapımı “Gece Melek ve Bizim Çocuklar” adlı iki filmin sanat yönetmenliğini yaptı. İrfan Tözüm imzalı “Cazibe Hanımın Gündüz Düşleri” filmiyle Ankara Film Festivali’nde “En İyi Sanat Yönetmeni” ödülünü kazandı.

Sanat yönetmenliği ile birlikte 1994 yılında Gökhan Kırdar’ın “Yerine Sevemem” şarkısıyla da klip yönetmenliği macerasına başladı. Klip yönetmenliğinde birçok önemli isimle çalışan Özgencil’in en başarılı sayıldığı alanlardan biridir klip yönetmenliği. Mete Özgencil’in yönettiği bazı klipler:

Mabel Matiz – Zor Değil (2013)
Yavuz Bingöl – Gökyüzü (2012)
Seher Ahmetzade – Daha Yüksek (2012)
Seher Ahmetzade – 3’e Kadar (2012)
Mabel Matiz – Kül Hece (2011)
Hande Yener – Hoş Geldiniz (2004)
Zuhal Olcay – Nefes Nefese (1998)
Sezen Aksu – Erkekler (1998)
Nilüfer – Çok Uzaklarda (1997)
Yeni Türkü – Olmasa Mektubun (1995)
Candan Erçetin – Hangi Aşk Adil Ki (1995)
Candan Erçetin – Daha (1995)
Candan Erçetin – Umrumda Değil (1995)
Nazan Öncel – Gidelim Buralardan (1995)
Nazan Öncel – Geceler Kara Tren (1994)
Candan Erçetin – Yalan (1997)
Umay Umay-Mete Özgencil-Düşmedim Daha(1997)
Nazan Öncel – Gidelim Buralardan (1995)
Nazan Öncel – Geceler Kara Tren (1994)
Gökhan Kırdar – Yerine Sevemem (1994)

Sanat yönetmenliği, klip yönetmenliği ve ressamlıkla da yetinmeyen Mete Özgencil, 1996 yılında yayımlanan Mum Kokulu Kadınlar filminin de senaryosunu yazdı. Halil Ergün, Yasemin Alkaya, Hande Ataizi, Selma Güneri gibi başarılı oyuncuların rol aldığı film Antalya Altın Portakal ve Altın Koza film festivallerinde Yasemin Alkaya’ya “En İyi Kadın Oyuncu” ödülünü kazandırmıştı. Halil Ergün’e ise Altın Koza Film Festivali’nde “En İyi Erkek Oyuncu” başarısını kazandırdı. Film görsel erotizmin ön planda olduğu yönüyle de oldukça eleştiri almıştı.

Mete Özgencil’in en başarılı olduğu yönü ise hiç kuşkusuz söz yazarlığıdır. Uzun süre birlikte çalıştığı Candan Erçetin’in Hazırım (1995), Çapkın (1997), Elbette (2000) albümlerindeki şarkılarının büyük bir çoğunluğunun sözleri Özgencil’in eserleridir. Erken yaşta trajik bir motor kazasıyla kaybettiğimiz Uzay Hepari İçin yazılmış “Daha”; zaferlere ödül yalnızlıktır diyen “Vakit Varken”; “Hangi Aşk Adil ki”; her kelimesiyle oldukça etkileyici olan “Yalan”(Nakaratlar Yıldız Usmanova’ya aittir); “Söz Vermiştin”, “Onlar Yanlış Biliyor”, vb. Candan Erçetin şarkılarının sözleri Özgencil’e ait olduğu gibi Tarkan’ın “Verme” şarkısının sözleri; Umay Umay’ın “Düşmedim Daha” gibi şarkılarında sözlerinin de yazarıdır Özgencil. “Düşmedim Daha” adlı Umay Umay şarkısında vokallik de yapmış, klipte de rol almıştır.

2001 yılında “Olmalı” isimli kendi albümünü de çıkarmıştır.

“Kayıp Çocuklar Cenneti” isimli Hepsi grubunun yer aldığı müzikal sinema filminin yönetmenliğini de yapmıştır.

2012 yılında otobiyografik eser niteliğindeki “Zor Anahtarı” adlı bir kitabı da vardır.

Mete Özgencil, insanın hayatını çalışmak üzerine kurduğu müddetçe çok yönlü bir varlığa dönüşebileceğinin ispatıdır. Belki de doyumsuzdur, yaptığı işte sıkıldığında başka uğraşlara yönelmiştir. Kim bilir? Bu noktada kendine şans vermeyi bilen Özgencil, birçok farklı alanı denemiş, böylece çok renkli bir kişilik yaratmıştır kendinde. Hayatın birçok yüzü olduğunu ispatlayan Özgencil, hak ettiği değeri elde edebilmiş midir, bilemem. Ama, yaptıklarını kendini, hayatını tatmin etmek adına yaptığını ve bununla yetindiğini hissettiğimi söyleyebilirim. Zaten gerçek bir insan için de önemli olan budur.

Etiketler

Sancar CAN

Hangi zamana hangi mekana ait olduğumu bilmiyorum. Zamansızlık ve mekansızlık ağırlaştırırken ruhumu bir o kadar da hafifletiyor beni. Kim olduğum, ne olduğum ve ne olacağım öylesine anlamsız ki bu ucu bucağı görünmeyen karmaşık, gürültülü dünya içinde. Bir ses, bir nefes, bir gürültü, sıradan bir günah abidesi... Bizden geriye kalan; her şey ya da hiçbir şey... Bir gün dokunulabilecek mi bu dizelere gözler, kulaklar... Yoksa hep bir yabancı olarak mı kalacağız?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı